Rīgas Fotogrāfijas biennāle notiek kopš 2016. gada un pievēršas vizuālās kultūras analīzei, interesējoties par tehnoloģiju ietekmi uz mūsu realitātēm un to reprezentāciju. 2020. gada biennālei gatavojoties, biennāles komanda uzaicināja Kolektīvu veidot ikagadējā izdevuma saturu un dizainu.
Attēlu kultūrai veltītu tekstu un ideju telpa latviešu valodā nav pārāk plaša, tāpēc darbs pie biennāles izdevuma ļauj sadarbībā ar autoriem un tulcēm paplašināt latviešu valodā pieejamo vārdu, jēdzienu un ideju krājumu, kas ļauj jaunos veidos domāt par vizuālo. Veidojot 2020. gada izdevumu, Biennāles mākslinieku un kuratoru aktualizētās tēmas aicinājām turpināt trīs autorus: vēsturnieks Kirils Kobrins īpaši izdevumam rakstītā esejā apcerēja, kā no heliogravīras retumu kabinetos esam nokļuvuši līdz attēlu okeānam; mākslas vēsturniece Alise Tīfentāle, analizējot attēlus sociālajos tīklos, apsvēra, vai ir īstais laiks ainavas fotogrāfijai, kā arī pubicējām papildinātu versiju mediju teorētiķes Kristīnes Kleinas rakstu, kas izseko jēdziena “postdigitāls” izcelsmei un attīstībai, tādejādi pirmo reizi latviski piedāvājot būtisku atsauču pārskatu un interepretāciju. Savukārt, vēloties pievērst uzmanību Latvijas fotogrāfijas vēstures izpētei kuratores Šeldas Puķītes projektā, publicējām interviju ar Šeldu un Fotogrāfijas muzeja vēsturnieci Gunu Ševkinu.
Veidojot izdevuma dizainu, ņēmām vērā Mārtiņa Ratnika izstrādāto Biennāles identitāti. Katalogā ir 2 sadaļas – vispirms essejas un intervijas, kas drukātas uz dzeltenīga, nekrītota papīra, tad sadaļa, kas apkopo informāciju par izstādēm un dalībniekiem uz ballta krītota papīra.
PasūtītājsRīgas Fotogrāfijas Biennāle KolektīvsZane Zajančkauska, Ilze Kalnbērziņa PrazGads2020