Rīgas Fotogrāfijas biennāle notiek kopš 2016. gada un pievēršas vizuālās kultūras analīzei, interesējoties par tehnoloģiju ietekmi uz mūsu realitātēm un to reprezentāciju. Gatavojoties 2020. gada biennālei, tās komanda uzaicināja “Kolektīvu” veidot ikgadējā izdevuma saturu un dizainu.
Attēlu kultūrai veltītu tekstu un ideju telpa latviešu valodā nav pārāk plaša, tāpēc darbs pie biennāles izdevuma ļauj, sadarbībā ar autoriem un tulcēm, paplašināt latviešu valodā pieejamo vārdu, jēdzienu un ideju krājumu, kas ļauj jaunos veidos domāt par vizuālo kultūru. Veidojot 2020. gada izdevumu, aicinājām trīs autorus turpināt biennāles mākslinieku and kuratoru aktualizētās tēmas: vēsturnieka Kirila Kobrina īpaši izdevumam rakstītā esejā apcerēja, kā no heliogravīras retumu kabinetos esam nokļuvuši līdz attēlu okeānam; mākslas vēsturniece Alise Tīfentāle, analizējot attēlus sociālajos tīklos, apsvēra, vai ir īstais laiks ainavas fotogrāfijai, kā arī publicējām mediju teorētiķes Kristīnes Kleinas raksta papildināto versiju, kas seko jēdziena “postdigitāls” izcelsmei un attīstībai, tādejādi pirmo reizi piedāvājot būtisku atsauču pārskatu un interepretāciju latviešu valodā. Savukārt, vēloties pievērst uzmanību Latvijas fotogrāfijas vēstures izpētei, kuratores Šeldas Puķītes projektā, publicējām interviju ar Šeldu un Fotogrāfijas muzeja vēsturnieci Gunu Ševkinu.
Veidojot izdevuma dizainu, ņēmām vērā Mārtiņa Ratnika izstrādāto biennāles identitāti. Katalogā ir 2 sadaļas – vispirms esejas un intervijas, kas drukātas uz dzeltenīga, nekrītota papīra, tad sadaļa, kas apkopo informāciju par izstādēm un dalībniekiem, uz balta krītota papīra.
PasūtītājsRīgas Fotogrāfijas Biennāle KolektīvsZane Zajančkauska, Ilze Kalnbērziņa-PrāGads2020