Anatomijas muzejs veidojies kā mācību kolekcija 1920. gados un tikai simt gadus vēlāk – 2020. gadā – tas pirmo reizi tika atvērts kā ikvienam publiski pieejams muzejs. Sadarbībā ar muzeju un saziņā ar Rīgas Stradiņa universitāti izstrādājām muzeja zīmolu.
Vispirms pētījām gan kolekcijas līdzšinējo atpazīstamību un dažādus priekšstatus par to; gan topošās muzeja ekspozīcijas ieceres, gan ētikas dilemmas, ar kurām mūsdienās saskaras anatomisko preparātu kolekcijas; kā arī citu muzeju vizuālo komunikāciju. Pēc tam kopīgi ar muzeju formulējām, kā tas jūtas, kā gribētu izskatīties un tikt sadzirdēts, kam tas varētu būt noderīgs un kam – pavisam nepieciešams.
Anatomijas muzejam ir vīzija par sabiedrību, kurā ikviens jūtas ērti runāt par anatomisko, ir ieinteresēts izzināt ķermeni, orgānus, to funkcijas un variācijas. Medicīnisko nenoraida kā svešu, tikai profesionāļiem pieejamu, tas nešķiet biedējošs un neliek novērsties, tā vietā – cilvēki vēlas interesēties un izzināt to. Muzejs aktīvi piedalās šādas sabiedrības veidošanā, jo ir vieta, kur iepazīt cilvēku ķermeņu dažādību. Turklāt iepazīt to pa īstam – ieraudzīt to, kas parasti redzams tikai ķirurgam vai anatomam. Kolekcija, veidota 20. gadsimta pirmajā pusē, kopš 2020. gada ir pieejama ikvienam interesentam.
Muzeja grafisko zīmi veido nosaukums latīņu valodā. Tam izmantojām FINO (Bold Italic) burtveidolu. Grafisko zīmi lieto pēc izvēles kādā no piecām muzeja zīmola krāsām.
Latīņu valodas lietojums ir atsauce uz zinātnisko tradīciju, kamēr zīmola krāsas ir mūsdienīgas, jauneklīgas un košas. Tās veiksmīgi apvieno dažādos krājuma attēlus un piedāvā emocionālu distanci no muzeja eksponātiem, kas nereti cilvēku konfrontē ar slimībām, deformācijām un nāvi.
PasūtītājsRīgas Stradiņa universitātes Anatomijas muzejsKolektīvsIlze Kalnbērziņa-Prā, Zane ZajančkauskaYear2020